rozciąganie

Opis zajęć

Nasze ciało to jedna wielka machina, która aby działać sprawnie musi zachować zdolność do wykonywania płynnego ruchu w pełnym zakresie ruchomości.

Podczas treningu wzrasta napięcie w pracujących mięśniach i na skutek zmian biochemicznych skracają one swoją długość. Aby tkanka mięśniowa mogła być gotowa do dalszej pracy musi powrócić do swojej optymalnej długości. Im krótszy mięsień tym więcej napięcia, które powoduje dolegliwości bólowe oraz może prowadzić do gorszego ukrwienia mięśni oraz tworzenia się zrostów skutkujących redukcją siły i wydajności jego pracy.

Uzupełniając swoją aktywność fizyczną o sesje rozciągania i relaksacji utrzymujemy w optymalnej formie nasz system mięśniowo-powięziowy ciesząc się elastycznością, swobodą ruchu i pogodą ducha.

Na zajęciach wykorzystujemy techniki rozciągania przez odprężenie wynikające z mechanizmów nerwowych kierując całe nastawienie psychiczne na relaksację i redukcję napięcia w rozciąganych mięśniach, t. j. przeczekiwanie napięcia, proprioreceptywne torowanie nerwowo-mięśniowe (rozciąganie izometryczne typu skurcz-odprężenie), oddech kontrastowy, wizualizacje, metody relaksacyjne Jakobsona.

Podsumowując, fizycznie rozciągamy ciało i siłą umysłu zmieniamy je w lejący się makaron. Wszystko po to by następnego dnia w pełni sił zdobywać świat.

Dla chętnych dodatkowe 30 minut zajęć zostanie poświęcone wprowadzeniu do medytacji.

OM czyli wprowadzenie do oddechu i medytacji

W codziennym zabieganiu oduczamy się fundamentalnej dla naszego zdrowia umiejętności prawidłowego oddechu. Staje się on płytki, ciało chore, a umysł rozdrażniony. Wracając do korzeni, przypomnimy sobie co oznacza spokój, koncentracja i radość z przebywania w swoim własnym towarzystwie.

Szczegóły

Poziom trudności: 0 – 3

Instruktorzy:Agnieszka

Zobacz grafik


Legenda

  • 0 - osoby początkujące
  • 1 - osoby praktykujące co najmniej jeden rok
  • 2 - osoby praktykujące systematycznie co najmniej dwa lata
  • 3 - osoby zaawansowane o systematycznej praktyce powyżej dwóch lat